2019年1月11日 星期五

俄羅斯摩爾曼斯克北極光攻略⭐️邊個月份去好+極光小知識

俄羅斯摩爾曼斯克北極光攻略⭐️邊個月份去好+極光小知識



今日照舊長篇大論,無辦法大家山長水遠去睇,無非都係想睇到!冇理由空手而回架嘛,煲下攻略知多少少,絕對對你有幫助😝

幾時出發好呢?我發現呢個問題最多人問,所以我要優先解答!

呢個月份分析我之前都做咗好多功課,包括睇咗好多個月天氣預報,雲層分布圖,降雨降雪表,日照時間及個人經驗等得出來的結論。

睇北極光,KP index指數並唔係最重要,呢個只係反映極光強弱表現,最重要嘅係天氣!係要無雲,天晴!無落雪!

摩爾曼斯克北極光9月中就開始出現,到月尾就開始頻密~一路直至三月尾四月初其實晚晚都有北極光,爭在強唔強。而好唔好天,就會影響你睇唔睇到~首先先避開光害,即係城市嘅燈光,如果天晴,即係舉頭能夠望見星星,咁就恭喜晒基本上你100%睇到!由於係冬季,每一個月都有多雲日子,不過就算有雲,都唔一定見唔到,睇吓厚唔厚,又或者附近某啲區域可能會冇咁厚雲,適當嘅移動都令你可能會追到~

9月底到10月:
最暖!真係唔好以為天氣凍先睇到北極光,其實秋季嘅北極光一樣咁精彩!而且秋季未開始落雪,雖然10月都有不少多雲日子,但整體睇到嘅機會率都唔錯㗎!我就係10月中去的,大成功~而且日照時間長,八點鐘左右天光五點鐘左右天黑,日長大概9小時,我以日頭有足夠時間玩其活動~玩完去食飯,食飽就可以出去追光!長輩嘅話尤其推介,因為九月底到10月溫度都唔係好低,日間有幾度,夜晚都只係零下一度!呢個都係我主要呢個月去嘅原因,我帶着父母唔想佢哋凍親!適合長輩怕凍人仕!我個人來講就唔算怕凍,但係我領略過阿拉斯加-30度之後,我明白-30係超辛苦,喺戶外根本頂唔到超過20分鐘🤦🏾‍♀️

11月:
唔好嘅月份因為開始進入冬季,勁落雪起雲風雨雪交加果一種~而且日照時間開始減短,11月中,10點天光,下午三點天黑,大概只有五個小時日照,雖然都唔算好差,但你日頭嘅活動就大大減短。

12月:
我絕對唔會考慮嘅月份最黑嘅月份。12月雲量好大,多雲天氣機會率係82-86%。但由於佢係北極圈緯道好高嘅地方,十二月份佢進入左持續40日嘅永夜!你冇睇錯係永夜,即係太陽永遠都唔會高過水平線~雖然未至於全黑,每日大概12點至到三點會有光,基本上唔係好會見過太陽...咁樣嘅天色人都覺得好灰暗,會好影響你玩日間活動。要見到北極光,需要更加大嘅運氣

1月:
永夜嘅情況持續到1月10號左右。如1月25號早上11點天光,下午三點天黑,已經有返四個幾鐘頭太陽。都開始好d喇~如真係要一月去,咁就月尾好過月頭。全年最凍就係一月,最嚴重可以零下30度(好少),因為嗰啲大西洋對流影響,反正Murmansk 一來講都唔會太凍~睇佢有個不凍港就知啦

2月:
比較推薦嘅月份,天氣寒冷及晴朗日子比較多。例如1號10:19天光,15:44天黑,25號08:30天光,17:33天黑。日照時間已經去返合理嘅水平,極光就都OK~當然都係果句睇彩數啦,要睇吓落唔落雪

3月
比較推薦嘅月份溫度-2到-9度。開始回暖落雪嘅日子又會比較少,我往年都係選擇三月出發追光架~不過由於天氣回暖有機會會起雲起霧,但雲量比一,二月已經有更減少嘅跡象。

總結嚟講,係天氣,溫度,日照第考慮下,我個人就會選擇9月尾到10月,或者二月中尾到三月中呢兩段日子~而11,12,1月我自己就唔會考慮。當然都係果句,揀啱日子只會增加你睇到嘅機率,始終呢啲係自然現象,係天意,人類係無法左右的😵(等我帶返個頭盔先👩‍🚒

始終嗰啲月份都有機會會有雲會唔好天。不過經過我做功課之後,我暫時三次追光trip都好成功,雖然有某啲晚上係會睇唔到,但冇一個trip係徹底失敗。而有好幾個朋友曾經去過芬蘭12月及1月都有,留5晚,落大雪,一d都睇唔到。所以呢個亦都係我唔選擇呢啲月份嘅原因。

今日下半部份講一講:北極光小知識!呢個知識無論你去邊度睇極光都啱用

極光係高緯度嘅天空中,帶電粒子同原子碰撞造成的發光現象。所以身處「極光帶」由9月底到4月都有機會睇到。

極光指數:
又叫KP index,分為0-9級,0,1同9基本上唔會有嘅~
KP2 -肉眼睇一片灰灰似雲咁,極光不會舞動唔會郁,超認真睇可能會見到小小嘅綠色。用相機長曝光先影到明顯綠色
KP3 眼睇已經係綠色,不過不太活躍,不太會舞動,但係相機長曝光會影到超級明顯。亦有短暫嘅時間有機會舞動~
KP4 已經好好,綠色好清楚,有時會有短爆發會有紅同紫色~影出嚟效果已經超好
KP5-8 超好運!好似維港燈光匯演咁,好活躍係咁郁,市區有光害地區都會睇到,真係恭喜晒你呀!我記得冰島試過KP7然後全市公投當晚熄燈,全城期待極光爆發,不過最後效果好似未如理想😂所以話指數只能參考,天意嘅嘢邊有得講架😛


仲想提一提!其實極光好少會成晚瘋狂舞動足好耐,一般超活躍大爆發狀態可能只last 幾分鐘!之後就會回歸平靜d..所以要睇要影就要快~我第一次睇嘅時候,仲以為佢成晚都係咁添,少年太無知了😂(或者kp7可以舞足一晚?!唔知呢😆

我幾次追光,最高都係遇上kp5,其實kp3-4已經相當唔錯~

邊度參考KP index👇🏼呢個網站,你㩒返入Europe 就得,有未來15日嘅預測,建議你去之前日日睇:
https://www.gi.alaska.edu/monitors/aurora-forecast


由於太多資訊,唔適合一篇講晒,大家就稍為消化下先~我已經準備好下一篇係講有關於買機票及行程攻略,大家唔好急住買左機票呀,下篇重要啊!睇埋聽日先呀😝聽日見




Kp5+多雲,唔算好厚☁️,你可以見到極光係雲都遮擋唔住


紅點係Murmansk ,我當日kp4,極光嗰個綠圈徹底包圍!



我另一晚係kp5,好勁呀,個綠圈更闊了





昨日kp2,記得揀返Europe 先可以對照返個位置



日照時間,由於我哋要兼顧日間活動,而家呢段日子係永夜,太陽只會輕輕出現三個鐘....而且唔會升上水平線




天氣要咁睇,可以睇到每個鐘嘅天氣變化




3 則留言:

  1. 好耐冇見你出Post。
    原來那裡的北極光也和芬蘭差不多咁勁,我仲以為冇乜嘢睇添,下次可以Plan吓去這處了。

    回覆刪除
  2. 你好,我正打算今年10 月中 (12-16/10) 去看極光,請問那日期會有雪地活動嗎?(因為可能未下雪)
    若無雪地活動,那白天還可以安排甚麼行程?

    回覆刪除
  3. 你是自駕嗎 當地自駕方便嗎 定報當地團

    回覆刪除